marți, 12 februarie 2019

Asumare





Anul 1976 este anul în care Dumnezeu mi-a călăuzit pașii într-o biserică baptisă și am rămas acolo, prin ajutorul Domnului, până azi. Atunci în anturajul în care mă mișcam, Biserica Baptistă Baia Mare, era un entuziasm, o încurajare, un spirit, o energie pricinuită de Dumnezeu prin doi oameni: Liviu Olah care a fost la biserică în Baia Mare și Iosif Țon care s-a întors de la Oxford. Baptiștii începeau să își ridice vocea, să aibă repere de curaj, să nu se lamenteze, ci să fie satisfăcuți că avem voci care se ridică, care îndeamnă la curaj. Au trecut de atunci 43 de ani și dragostea mea pentru frații mei este aceeași, entuziasmul nu mi s-a micșorat, cred și acum ca atunci în ceea ce promovează Dumnezeu prin acest popor, am aceeași sactisfacție pentru acțiunile ce se desfășoară în sânul acestui popor, de aceea vin și prezint poziția mea față de cei ce au condus  acest popor în timpul celor 100 de ani.
Aceștia sunt cei 14 președinți ai poporului Baptist, pe care eu mi-i asum, ca frați în Domnul, ca mai mari ai poporului, conducătări pentru o vreme, puși de Dumnezeu. Aceștia au predicat Evanghelia oamenilor, dintre care unii s-au întors la Domnul, au botezat și au învățat după puterea lor. Ei și-au asumat riscul să fie în față, să fie apreciați sau stigmatizați, vorbiți de bine sau rău, calomniați, dar lucrarea Domnului a mers înainte.
 Dacă președintele Statelor Unite, Jimmy Carter, a venit la baptiștii din România și a zăbovit în prezența lor, dacă președintele Liberiei Dr. William Tolbert, pastor baptist și președinte al Alianței Mondiale Baptiste, a vizitat România și baptiștii din România și s-a întâlnit cu mai marii baptiștilor aici în țară, dar și în străinătate, cine aș putea să fiu eu să-i detest sau să-i ponegresc sau să-i judec? Nu este doar Dumnezeu judecător? Dumnezeu face acest lucru, El are dreptatea de partea Lui, El știe ce și cum s-au petrecut lucrurile și de ce le-a autorizat așa.
Președintele Liberiei, în anul 1974, s-a adresat celor din Biserica Baptistă din Constanța în felul următor:
„Scumpe frate Covaci
Scumpe frate Țunea
Scumpi frați și iubite surori în Hristos.”
Frații din conducerea Alianței Mondiale Baptiste și Federației Europene Baptiste, au venit în țara noastră în timpul celor 100 de ani. Frații europeni nu s-au temut de fr. Talpoș Vasile să-l aleagă președinte al Federației Europene Baptiste, pentru că provenea dintr-o țară comunistă. De ce să mă tem eu să scriu despre acești frați care au trudit pe ogorul Evangheliei? De ce să nu-i prezint, când ei sunt parte a istoriei noastre baptiste.
Dumnezeu se va îndura de acest popor și îi va da progress, pentru că este călăuzit de același principiu ca acum 163 de ani, când au venit cu Biblia la un popor flămând spiritual și i-a dat pâinea vieții. Acest popor și acum predică pe „Hristos cel răstignit” și păstori bătrini și tineri nu se feresc să spună: „Isus este Calea, Adevărul și Viața”, nu este alta. Chiar dacă pare că unii sunt mai tăcuți, alții mai curajoși, alții mai supărăcioși, alții mai nervoși, alții mai smeriți, alții mai înfumurați, mai vocali, poate mai lacomi sau mulțumiți, să facem totul pentru slava Domnului. Rămânând lângă Domnul, avem șansa să ne pocăim, să trudim, să fim o mireasmă dinspre moarte, spre viață.
Te salut popor baptist, te salut popor roman. Dumnezeul cel bun să ne aibă în pază pe toți și să nu uităm, că trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu, decât de oameni.
Pe cine nu a deconspirat Dumnezeu, nici eu nu-l deconspir, pe cine acuză Dumnezeu și eu acuz.  Problema mare este că Dumnezeu mi-a spus că întâi eu sunt cel mai păcătos.
Doamne ai milă de noi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu