marți, 25 aprilie 2023

Morar Marin 1941 – 2023 din Hondol

 



Fratele Marin Morar s-a născut în ziua de 13 iunie 1941 în localitatea Hondol, județul Hunedoara. Este al treilea copil din cei șase copii ai familiei Morar Petru și Elvira. A fost o familie baptistă din anul 1941.

Este înscris la școala generală din satul natal, face apoi Școala profesională de instalații din Deva, apoi se înscrie la Liceul din orașul Hunedoara. Urmează apoi studiile la Facultatea de subingineri în domeniul automatizări de la Hunedoara, unde după absolvire este angajat la Combinatul Siderurgic în calitate de subinginer. A fost transferat la Combinatul Siderurgic Galați. Aici la Galați este foarte activ în Biserica Creștină Baptistă unde era păstor fratele Ștefănuț Ioan. A lucrat cu mare putere alături de alți patru ingineri.

În anul 1980 se întoarce pe meleagurile ardelene și se stabilește la Zalău, unde este angajat la Întreprinderea de țevi, din oraș.

S-a căsătorit cu Lidia Matei din Creaca și Domnul le-a dat doi copii: Simion Petru și Daniel.

De la venirea sa în Zalău a început să predice Evanghelia la Biserica Creștină Baptistă Nr. 1  și la bisericile din jur. La Cehei a fost ales păstor și apoi la Zalău în anul 1990. A păstorit și biserica din Cuzăplac din anul 1994.

 Fratele nu a primit salar de la biserici, deoarece a fost angajat la întreprindere și așa nu a mai pus povară pe biserici. A lucrat cu hărnicie pe ogorul Evangheliei fără șovăire, întotdeauna răspundea chemării.

A fost unul dintre fondatorii Bisericii Creștine Baptiste din Mierța, în apropiere de orașul Zalău, în anul 2001. A contribuit la înființarea în anul 1996 a Bisericii Creștine Baptiste din Recea Mică.

Avea un glas puternic, vorbea cu claritate, era zâmbitor și întotdeauna avea un cuvânt potrivit acolo unde era nevoie. Era special ca om și predicator, era o fire prietenoasă și te simțeai bine în prejma dumnealui.

În ziua de 25 aprilie 2023, Domnul își cheamă slujitorul său credincios acasă, la odihna veșnică.

Surse:

Ioan Bunaciu

Petrică Morar

19 comentarii:

  1. Dumnezeu să măngăie familia îndurerată !🙏

    RăspundețiȘtergere
  2. Dumnezeu să îl odihnească în pace, da biserica din satul meu natal Merta dinsul a fondato!

    RăspundețiȘtergere
  3. A fost păstorul care m-a botezat, și așa cum se spune în articol,avea tot timpul zâmbet pe buze și o vorbă bună pentru fiecare! Dumnezeu să mângâie familia îndurerată și pe sora rămasă văduvă de acum 😥🙏

    RăspundețiȘtergere
  4. Om deosebit. El m-a tinut in brate la binecuvantare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Un părinte spiritual deosebit!

    RăspundețiȘtergere
  6. Un om cum rar îți este dat să mai întâlnești, biserica va fi mai săracă fara prezenta fizică a fratelui Marin. A plecat la Păstorul lui pe care l-a iubit. Dar rămâne nădejdea revederii.
    Domnul să fie cu familia fratelui nostru drag !

    RăspundețiȘtergere

  7. Dumnezeu să-i dea odihnă!
    A păstorit pentru aproximativ 8 ani și biserica din Cehei, începând din 1984. Îmi amintesc cu drag de predicile pline de patos ale dânsului și de poeziile pe care le recita pe de rost. Reușea să fie în același timp și sobru, reverent, dar și cald și mereu zâmbitor! Lucru rar astăzi... Ultima dată am povestit cu dânsul cu ocazia Centenarului Bisericii Baptiste din Cehei, în august 2015.
    Domnul să mângâie familia în speranța învierii.

    RăspundețiȘtergere

  8. Am avut binecuvantarea sa il am ca pastor. A fost un om de o blândețe nemaiîntâlnita, de o bunătate cerească, mereu cu zâmbetul pe buze, cu o vorba calda, cu o iubire părintească in privire! Domnul sa ii răsplătească lucrarea pe care cu atât de multa daruire si smerenie a infaptuit-o! Domnul sa ii mângâie pe sora Lidia, pe Pitt si pe Dănuț. Atat eu, cat si mama mea, suntem alături de ei sufletește si ne rugăm sa fie întăriți in nadejdea revederii in Slavă!

    RăspundețiȘtergere
  9. E foarte adevărat tot ce a ți scris despre fr .Morar ,a fost un slujitor deosebit !

    RăspundețiȘtergere
  10. Tatal meu spiritual care mi-a aratat cum arata Cerul in inima unui om. Nu te vom uita niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumim DOMNULUI pentru dumneavoastra, un exemplu de toleranta si sacrificiu. Domnul să o mangaie pe sora Lidia și familia.

    RăspundețiȘtergere
  12. Cuvintele pe care pot sa le scriu acum sunt departe de ce a reprezentat Fratele Morar pentru mine și familia mea. A fost un OM cu un înalt spirit moral deosebit și credincios cum putini am văzut. Dumnezeu l-a chemat sa se bucure împreună. Dumnezeu sa mângâie familia îndoliata!

    RăspundețiȘtergere

  13. Scumpa este inaintea Domnului moartea celor iubiti de El!
    L-am cunoscut personal, un om al lui Dumnezeu, se duc oamenii de bine...!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Pentru mine a fost ca un tata spiritual si ma ajutat in momentele cele mai Grele in anul 2000 am incheiat un legamant in apa botezului Domnul sa mangaie familia indoliata

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu a fost plătit pe pământ dar în ceruri va primi o răsplată de invidiat un adevărat om a lui D-zeu

    RăspundețiȘtergere
  16. L-am cunoscut personal. Am crescut în aceeași biserica și am fost botezata de dansul. A fost un om deosebit într-adevăr. Știu ca-l voi revedea în slava în curând!

    RăspundețiȘtergere