Fratele
Constantin Nicolae, a publicat în
revista „Îndrumătorul Creștin Baptist” din anul 1984 următoarele informații
despre fr. Ilie Bâtea.
Viaţa de
peregrin şi slujitor al Evangheliei a fratelui Ilie Bâtea, păstorul bisericilor
din Anina, Ciudanoviţa, Secăşeni şi Vrăniuţ, judeţul Caraş Severin, apune la
vârsta de 66 ani.
După o
frumoasă şi binecuvântată lucrare pe ogorul Evangheliei ca păstor al turmei lui
Hristos, care i-a fost încredinţată să o păstorească, Dumnezeu a chemat acasă pe
robul Său în dimineaţa de 18 martie
1984.
Fratele Ilie Bâtea s-a născut la data de 18
august 1918 în comuna Cărbunari, jud. Caraş Severin, într-o familie modestă,
dar cu frică de Dumnezeu. Părinţii fratelui, Ilie și Floarea, s-au numărat printre pionierii lucrării lui
Dumnezeu din Cărbunari, unde au fondat o biserică baptistă.
A absolvit școala primară din localitate.
La 17 ani 1935 a primit botezul
nou-testamentar, fiind botezat de pastorul Iosif Ghiocel, în comuna Socolari.
Prin acest act tânărul de atunci mărturisea o credinţă nestrămutată, urmare a
mântuirii pe care o primise în dar prin jertfa Mântuitorului şi Domnului său,
Isus Hristos.
În anul 1940 este încorporat în armată,
primește gradul de sergent și apoi pleacă pe front până la sfârșitul
războiului.
În 1946 se căsătoreşte cu sora Tutuianu
Magdalena din Moldova Nouă. Căminul lor a fost binecuvântat de Domnul şi cu doi
copii, Nelu născut în 1946 şi Marioara
născută în 1949.
Încă din tinereţe simte chemarea din partea Domnului de a merge
la Seminar pentru a se pregăti pentru lucrarea măreaţă de propovăduitor al Evangheliei.
În anul 1947 începe cursurile de la Seminar şi în anul 1950 le
încheie.
În 1950 este ordinat ca păstor, comisia fiind compusă din fr. Goga
Dunca și fr. Iosif Ghiocel, în Biserica Creştină Baptistă din Oraviţa, pentru
cercul pastoral din Grădinari. În acest sector lucrează până în 1957 când este
transferat în cercul Anina, unde a funcţionat ca păstor până în anul 1983. Pe
lângă cercurile de mai sus unde a activat ca păstor între anii 1961—1963, mai
girează şi bisericile din Reşiţa şi Dognecea.
Fratele Ilie Bâtea a slujit ca pastor 33 de
ani, în paralel a deţinut şi calitatea de membru în Comitetul de conducere al
Comunităţii Timişoara.
Cu toate că fratele a fost pensionat în anul
1983, nu s-a despărţit de lucrare, activând în continuare până când a fost
chemat acasă la Domnul.
Suntem încredinţaţi că Dumnezeu va răsplăti
slujba destoinică a fratelui nostru şi că îl va întâmpina asemenea stăpânului
robului cel harnic : „Bine rob bun şi credincios, ai fost credincios în puţine
lucruri, te voi pune peste multe lucruri, intră în bucuria stăpânului tău“
(Matei 25:21).
Fratele Ilie
Bâtea a fost încercat în timpul vieţii sale pământești în multe feluri ; a avut
precum Pavel „ţepuş“ în trupul de carne, neputincios în multe privinţe, dar harul
lui Dumnezeu a fost şi pentru acest frate ca al apostolului Pavel îndeajuns şi
Dumnezeu l-a ajutat să-şi ducă la bun sfârșit alergarea.
Serviciul de
înmormântare a fost oficiat la data de 20 martie şi a fost condus de fr. Ioan
Trif, preşedintele Comunităţii de Timişoara, împreună cu următorii fraţi
păstori : Dumitru Turcin, Nicolae Raţă, Contantin Nicolae ,Iacob Vuc, Anfilofie
Liubimirescu, Ioan Rîncu, Gheorghe Schinteie, Mihai Mihuţ, Ianăş Vrăncuţa, Vasile
Gherman, Dănilă Ciortuz, Ioan Vrăncuţa, Duşan Cocar şi Gheorghe Andriţoiu.
Corul Bisericii din Anina a împodobit
serviciul de înmormântare cu cântări potrivite acestei ocazii, de mângâiere şi
îmbărbătare.
Regele Carol al II-lea a declarat: „Regele nu vă este dușman”.
Revista „Farul Mântuirei”, Anul VII No 1 și 2 Ianuarie 1927, scrie că Alteța Sa Regală Prințul Nicolae a fost primit de Biserica Baptistă din Detroit în luna noiembrie 1926. La această vizită era planificată să fie și Majestatea Sa Regina Maria, dar s-a îmbolnăvit și nu a putut participa. Un grup de tineri au intonat Imnul Regal. Frații i-au dat o Biblie, frumos lucrată cu o filă de aur curat, pe care era gravată harta României Mari.
Să nu uitam că în anul 1990 Majestatea Sa Regele Mihai I a vizitat în America biserici baptiste și fr. Alexa Popovici l-a primit cu cinste.
Regele era al tuturor și scopul regelui era să-și adune oamenii.
Spre deosebire de Carol I și Ferdinand, la Carol II nu mai putem spune „Regele domnește, dar nu guvernează”. Prin urmare, nu cred că regii erau străini și neputincioși în problema politicii religioase din România.
Un alt aspect pe care vreau să-l evidențiez prin comentariul meu este acela că monarhia era o soluție politică mult mai potrivită pentru România, decât republica. Din punct de vedere al competentei și al deschiderii internaționale, precum și al probității morale nu avem termen de comparație între conducătorii comuniști și regele Mihai I.