vineri, 3 martie 2017

Petruț Petru (Pătruț) din Chiuiești 1896-1971






Prezint mai jos biografia unui frate trecut prin greutăți, război, rănit grav, dar care în suferință a fost cercetat de Cuvântul Domnului. O redau aproape așa cum a fost scrisă de mâna acestui frate de o noblețe și pocăință de mare ținută pe care a scris-o într-un caiet în anul 1967 și păstrat cu mare grijă de fratele Frenț Grigore din Chiuiești.
Am copiat din manuscrisul scris îngrijit, caligrafic, cu mare emoție știind de la frații din biserică că a fost mai mult decât a scris în propria biografie.

„ Subsemnatul Petruț Petru, m-am născut în comuna Chiuiești, Raionul Dej, Regiunea Cluj, din părinți ortodocși, în anul 1896 iunie 13.
 Timpul copilăriei mele l-am petrecut  în această comună. Am făcut și 4 clase primare după timpul de atunci.
  Am petrecut cu consătenii mei până la data de 19 ani, anul 1915, 15 Iulie, când am plecat la serviciul militar al Austro-Ungariei și am căzut prizonier în Rusia. În timpul războiului mondial stând pe front 11 luni la Covel și apoi am căzut rănit în data de 16 Iunie 1966 și fiind rănit greu am fost dus în spital la Ciev (Kiev) și am stat 3 trei luni în Ciev și apoi am fost transportat la Castroma și am mai stat și acolo 8 luni în spital unde am auzit de prima dată Cuvântul Domnului, de cătră niște frați baptiști de la Arad și de la fratele Pașca Dumitru de la Milaș.
Și după ce am auzit Cuvântul Domnului mi s-a pus la inimă și după aceea Domnul m-au adus acasă în anul 1818 în 28 august. M-am tot gândit la Cuvântul Domnului și fiind că la noi  nu au fost frați am rămas pe gânduri, dar tot nu m-am împăcat cu conștiința.
Așa că în anul 1919 m-am căsătorit cu soția Florean Susana, născută tot în această comună în 1902 iunie 21. Soția tot din părinți ortodocși, ne-am căsătorit în 1919 mai 21. Copii nu am avut.
Mai departe eu nu am rămas împăcat cu conștiința, am cercetat Cuvântul Domnului, ba      m-am dus la Biserica Ortodoxă și am învățat să cânt în strană și am cercetat toate lucrurile și am cercetat și Sfânta Scriptură și tot nu m-am putut liniști numai lângă botez, după rânduiala Noului Testament.
Mai departe Domnul a lucrat în așa fel că au venit frați de la comuna Canciu  (Dumbrăveni) prin anul 1928 și au vestit Cuvântul Domnului și Domnul a lucrat în așa fel că s-au întemeiat  Biserica, că Domnul a avut oamenii săi iubitori de Cuvântul  Său și i-au cercetat cu acești frați Cuvântul Domnului. În urma mai multor cercetări cu toate că soția mea când ne-am căsătorit iei au auzit că eu cercetez Cuvântul Domnului și chiar și părinții mei au zis că m-am stricat de minte umblând pe lume și soția au zis că vine după mine dar de mă pocăiesc nu șade cu mine, se duce și mă lasă, eu i-am tot cetit și i-am spus și la urmă ea s-a botezat.
În anul 1932, mai iute cu un an și ceva m-am convins că nu este mântuire numai în sângele lui Cristos. În urma cercetării de 17 ani  m-am botezat în Numele tatălui și al Fiului și Duhului Sfânt de către fratele Precup Gheorghe din comuna Canciu în ziua de 29 ianuarie 1933 când au fost și deschiderea casei de rugăciune la noi în comună de către fratele Dan de la Cluj.
În urma după  3 trei ani, adică în anul 1936 am fost ordinat ca diacon responsabil în ziua de 16 februarie de către fratele Precup Gheorghe de la Canciu și Costea Simion de la Negrilești, așa că biserica noastră din comuna Chiuiești de la înființare, adică din anul 1935 am avut primul predicator, în anul 1935, însă neordinat, pe Cuzdriorean Găvrilă.
Și apoi cu voia și mila Domnului după cum am arătat mai sus în anul 1936 am fost ordinat ieu, în ziua de 16 februarie și încă Domnul m-ia ajutat și prin bine și prin ispite și încercări și prin bucurii, am ajuns cu ajutorul Domnului aici la data de 21 octombrie 1967. A Domnului să fie cinstea și slava în veci de veci, Amin.
Al vostru frate în Cristos
Petruț Petru”
Fr. Petruț este cel cu Biblia în mână


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu