duminică, 25 aprilie 2021

După acțiunea din ziua de Florii, Domnul Isus a mas în Betania

 


Ierusalimul era un centru unic religios și așa este și azi, deoarece atunci era Templul lui Dumnezeu, faima lumii, unde veneau mai marii lumii să-l vadă, iar azi nu are Templu, dar are o semnificație aparte, că Domnul Isus a fost în el și a fost judecat în el, apoi a fost răstignit în afara lui. Nu a mas în Ierusalim, ci a mers la o familie simplă de țărani, cu inimă curată. Oare Domnul azi ar renuța la multe locuințe mai mari, mai luxoase în favoarea locuinței pe care i-am  pune-o noi la dispozițe? Oare inimile noastre sunt așa de plăcute Domnului Isus pecum era casa lui Lazăr, Marta și Maria din Betania?

Cuvântul „mas” (rămas)  este scris doar în traducerea Cornilescu și l-am folosit pentru că acest cuvânt se folosește și la noi, la Rohia și împrejur.

De ce a mers în Betania?

 

       I.          Domnul Isus a mas în Betania pentru că era o localitate dragă Lui.

Localitatea îi era dragă Domnului pentru că avea o familie de prieteni foarte buni, care îl iubea pe Isus. Aici a avut multe experiențe și Domnul iubea această familie și familia de asemeni îl iubea pe Domnul.

Ca Domnul să vină în inima noastră și să poposească în ea, trebuie să fie plină de dragoste pentru Domnul.

     II.          Domnul Isus a mas în Betania pentru că era aproape de Ierusalim.

Tensiunea între Domnul Isus și mai marii religioși ai iudeilor, era în clocot. Marii preoți au dat dispoziție în popor că dacă știe cineva unde este, să li se comunice ca să-l poată prinde și omorî, ca să scape de El. Casa din Betania era aproape și Domnul Isus era în siguranță totală acolo.

În casa inimii mele Domnul Isus este în siguranță, este sigur că nu voi aduce în inima mea lucruri străine de ființa, caracterul, gândirea și felul Lui de a fi? Dacă îl sfințesc pe Isus în inima mea, El va guverna singur viața mea. Sunt gata să accept lucrul acesta?

 

   III.          Domnul Isus a mas în Betania pentru că era pe înserate.

Când este spre seară, trebuie să găsești un loc sigur de găzduire până nu vine întunericul și oamenii se culcă. Ierusalimul nu era un loc sigur ca Domnul Isus să-și plece capul acolo, era casa din Betania și nu a zăbovit mult, ci a plecat spre locul unde este primit cu dragoste și este un loc sigur.

Inimea mea este un loc sigur pentru Domnul? El a intrat în inimă, dar eu prin intenția mea pot aduna în inimă lucruri care îi sunt potrivnice.

11. Şi aceasta cu atât mai mult, cu cât ştiţi în ce împrejurări ne aflăm: este ceasul să vă treziţi în sfârşit din somn, căci acum mântuirea este mai aproape de noi decât atunci când am crezut.
12. Noaptea aproape a trecut, se apropie ziua. Să ne dezbrăcăm dar de faptele întunericului şi să ne îmbrăcăm cu armele luminii.
13. Să trăim frumos, ca în timpul zilei, nu în chefuri şi în beţii; nu în curvii şi în fapte de ruşine; nu în certuri şi în pizmă,
14. ci îmbrăcaţi-vă în Domnul Isus Hristos şi nu purtaţi grijă de firea pământească, pentru ca să-i treziţi poftele.
(Romani 13:11-14, VDCC)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu