luni, 17 octombrie 2022

Dr. Octavian Caius Obeada în vizită la bătrânul pastor Vasile Bel

 


Vizita a avut loc în intervalul 14 – 17 octombrie 2022 și se încadrează în turneul de apologetică al fratelui Caius. În România începe în ziua de 11.10 și ține până în 02.11.2022.

La Rohia a ajuns în seara de vineri, 14 octombrie 2022, venind de la Sibiu. Drumul a fost cam greu din cauza sfârșitului se săptămână, când traficul este foarte aglomerat, se circulă bară la bară. Odată ajuns, după protocolul de bun venit, ne-am așezat la masă cu de-ale gurii, dar și povești până după ora 23.

Sâmbătă, 15 octombrie, au început discuții pe diverse teme de apologetică, teologie, alte evenimente, despre cum este în America, cum a ajuns în America, familie, dar și alte teme pe care le-am împărtășit. Am vizitat orașul Târgu Lăpuș, i-am arătat spitalul nostru frumos și mare, pentru un orășel micuț.

Am venit și apoi am urcat la mănăstirea Rohia, unde a fost încântat de drumul ce urcă prin pădure și peisajul mirific al toamnei. Clădirile mari și impunătoare au atras admirația  musafirului venit din America.  Am fost preluați de credinciosul, călugărul Varlam, o veche cunoștință, un om cu voce plăcută și prietenos, care ne-a prezentat pe îndelete istoricul mănăstirii, biblioteca bogată, chilia monahului de la Rohia, Nicolae Steinhardt și apoi muzeul cu bogatele cărți și obiecte de cult cu o mare vechime.

I-am arătat fratelui Caius scaunul unde profesorul de teologie baptistă dr. Vasile Talpoș, în anul 2008 luna mai, a stat să se odihnească, în timp ce în altar se făcea slujba de vecernie. Ne-am așezat și noi să ne odihnim puțin, să mai medităm și să-i spun interlocutorului meu, cu ce ocazie a venit profesorul Talpoș la Rohia.

După masă am participat la serviciul din Biserica Creștină Baptistă „Sfânta Treime” din Târgu Lăpuș, unde au participat o mână bună de oameni ca să asculte, dar și să ne rugăm Domnului să ne dea putere să fim credincioși adevărați ai lui Dumnezeu și să credem în totalitate Scripturile. Programul este pe internet pe pagina de Fecebook, Vasile Bel, pentru cine dorește să vadă.

Ziua de duminică a fost pe deplin a Domnului, având două servicii divine în casa Domnului din orașul Lăpuș. Și aceste două programe se pot viziona pe pagina anunțată mai sus.

Seara iar discuții, împărtășind experiențe frumoase, pasionate și savurate cu plăcere. Caius, având multe experiențe trăite, trăgându-se din familii de păstor de pe meleagurile bănățene și constănțene. A fugit din țară, trecând Dunărea prin înot și ajungând în America.

Luni dimineața, iar câteva impresii și planuri, iar apoi ne-am despărțit plecând spre orașul Baia Mare, iar bătrânul pastor a rămas iar singur în familia lui, cu soția Aurelia și mama Voichița. Fratele Caius a plecat să se întâlnească cu studentul său, profesorul Tămaș Ioan Marin.

Mulțumesc frate Caius pentru vizită și Domnul să vă ocrotească în frumoasa lucrare pe care o faceți pentru Domnul și Împărăția Lui.

Rohia

17 octombrie 2022









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu