joi, 20 decembrie 2018

Mulțumesc pastorului dr. Daniel Mariș și Bisericii Baptiste „Golgota”



Mulțumesc Domnului pentru privilegiul de a fi în Biserica Baptistă „Golgota” din București, în ziua de  02 decembrie 2018. Invitația aparține fratelui dr. Daniel Mariș, rector la Institutul Teologic Baptist din București și pastor al bisericii.
M-am simțit privilegiat de invitație și participare, deoarece cu 90 de ani în urmă fratele Constantin Adorian,  a organizat un serviciu aniversar cu ocazia a 10 ani de la Marea Unire. Se pare că a fost atunci singura Biserică Baptistă din România Mare, care a serbat 10 de la Unire. Elevii Seminarului Teologic Baptist din București, au împodobit lucrarea din biserică. Dacă fr. Constantin Adorian a fost președintele Cultului Baptist din România, dar a fost și director al Seminarului din București, urăm cu această ocazie ca fr. Daniel, rector, să ajungă și președinte!
Dimineața, fiind și Cina Domnului, ne-am bucurat de unirea ce a făcut-o Dumnezeu în Cristos cu omul,  dar și de  unirea baptiștilor români într-o singură patrie pământească, România. Am prezentat pe scurt participarea baptiștilor în război și felul cum predicau Cuvântul lui Dumnezeu în tranșee.
După-masă, am dat mai multe informații din cartea „Baptiștii și Marea Unire”, dar și informații care nu se regăsesc în carte. Fratele păstor dr. Teodor-Ioan Colda, a arătat motivele pentru care era necesară Unirea. A prezentat cartea „Biserica Baptistă Golgota din București și Marea Unire a Românilor.
Am găsit o biserică caldă și primitoare. După programul de dimineață, mi-a spus  câte un frate că și bunicul meu s-a întors baptist din război.
Cei trei păstori, Daniel Mariș, Trandafir Popovici și Teodor-Ioan Colda,   sunt  oameni dăruiți Domnului și plini de dragoste pentru lucrarea Stăpânului lor, care i-a chemat la slujire în capitala țării noastre.
Dirijorul corului a ales cântări dragi sufletului meu și l-am felicitat și i-am spus că mi-a încălzit inima.
Am vorbit printre apucate cu fratele Silviu Jurjeu, un pasionat de istorie, care a scris împreună cu fr. Ilie Pop, cartea „Un secol de har” Centenarul Bisericii Creștine Baptiste Golgota – prima biserică baptistă română din București.
Fratele Morar Gavril mi-a dat o scurtă biografie a bunicului său, Gheorghe Morar din localitatea Răscruci, jud. Cluj, care a participat la Războiul de întregire a României.
Programul de dimineață și de  seară se poate viziona AICI, din data de 02. Decembrie 2018.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu