vineri, 12 aprilie 2019

Muzeul Bibliei, mulțumim Ionel Tuțac



Felicit pe pastorul Ionel Tuțac pentru inițiativa deosebit de importantă și curajul de a-și expune colecția de Biblii și de a predica, prezentând ce este mai de preț, Cuvântul Domnului.
În ziua de luni 08.04.2018, fratele Ionel Tuțac, păstorul Bisericii Creștine Baptiste din Lugoj, m-a  invitat pe mine și pe fr. Daniel Stoica ca să prezentăm:
„Biblia, identitatea baptistă şi scrierile baptiste timpurii!”
 
Acest eveniment a avut loc la Bastionul Theresia din Timişoara, unde era deschis  Muzeul Bibliei, o colecție de 500 de Biblii din colecția de 800 de Biblii, din biblioteca  fratelui Ionel Tuțac.
Ionel Tuţac a început să colecţioneze Bibliile în 1999, după o vizită făcută la Societatea Biblică din New York, acolo unde sunt expuse peste 43.000 de exemplare diferite.

De partea noastră, am adus literatură baptistă veche, pe care am prezentat-o celor ce au trecut pragul muzeului. Se vede în poze, dar și AICI.
Interviul de seara, se poate vedea AICI.


Mai jos fratele Ionel se prezintă:
    „Am păşit în aceastã lume în data de 20 septembrie 1967, în localitatea Coşteiu de Sus, jud. Timiş, într-o familie de credincioşi baptişti, tatăl fiind păstor în zona Făgetului. Acolo, în micuţa noastră biserică, am avut ocazia să aud Cuvântul lui Dumnezeu vestit prin oameni simpli ca Ioan Ardelean, Ioan Mureşan, Ioan Roman, dar şi prin predicatori renumiţi ca: Liviu Olah, Gavril Crişan, Stanco Dragomir, Alexandru Lăpugean.
    Viaţa frumoasă pe care au trăit-o părinţii mei şi predica tăioasă pe care a rostit-o, la Lugoj, pastorul Ioan Ştef din Mediaş, m-au determinat să mă întorc la Dumnezeu, astfel că, după terminarea stagiului militar, l-am mărturisit pe Domnul Isus în apa botezului în Biserica Baptistă din Făget. După terminarea liceului am urmat cursurile Institului Teologic Baptist din Bucureşti (1989-1993), iar apoi cele ale Facultăţii de Jurnalistică - Sociologie din Timişoara. Am continuat apoi pregătirea academică şi teologică la Institutul Politehnic din Timişoara (studii post-universitare) şi la Covington Theological Seminary (masterat şi doctorat).
     În decursul anilor am fost implicat în diverse slujiri cultice: secretarul (1999-2003) şi preşedintele (2003-prezent) Comunităţii Baptiste Timişoara, secretar general adjunct (2003-2007) şi secretar general (2007-prezent) al Uniunii Baptiste. Timp de 8 ani (2000-2008) am fost implicat în activitatea social-politică, fiind preşedintele Comisiei de Cooperare Interregională şi Integrare Europeană a Consiliului Judeţean Timiş. Din postura de secretar general al uniunii Baptiste am devenit şi membru în Consiliul Federaţiei Europene Baptiste şi al Alianţei Mondiale Baptiste.
     În 1991 m-am căsătorit cu Maria şi Dumnezeu ne-a binecuvântat cu doi copii: Miriam (16 ani) şi Bogdan (14 ani). Una din cele mai mari bucurii ale noastre a fost botezul copiilor la data de 4 Iulie 2010.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu