sâmbătă, 22 iulie 2023

Veghează, ca să stai în picioare înaintea Fiului Omului V. 36

 


Luca 21: 20 – 38

20. Când veți vedea Ierusalimul înconjurat de oști, să știți că atunci pustiirea lui este aproape.
21. Atunci, cei din Iudeea să fugă la munți, cei din mijlocul Ierusalimului să iasă din el și cei de prin ogoare să nu intre în el.
22. Căci zilele acelea vor fi zile de răzbunare, ca să se împlinească tot ce este scris.
23. Vai de femeile care vor fi însărcinate și de cele ce vor da țâță în acele zile! Pentru că va fi o strâmtorare mare în țară și mânie, împotriva norodului acestuia.
24. Vor cădea sub ascuțișul sabiei, vor fi luați robi printre toate neamurile, și Ierusalimul va fi călcat în picioare de neamuri, până se vor împlini vremurile neamurilor.
25. Vor fi semne în soare, în lună și în stele. Și pe pământ va fi strâmtorare printre neamuri, care nu vor ști ce să facă la auzul urletului mării și al valurilor;
26. oamenii își vor da sufletul de groază în așteptarea lucrurilor care se vor întâmpla pe pământ, căci puterile cerurilor vor fi clătinate.
27. Atunci, vor vedea pe Fiul omului venind pe un nor cu putere și slavă mare.
28. Când vor începe să se întâmple aceste lucruri, să vă uitați în sus și să vă ridicați capetele, pentru că izbăvirea voastră se apropie.”
29. Și le-a spus o pildă: „Vedeți smochinul și toți copacii.
30. Când înfrunzesc și-i vedeți, voi singuri cunoașteți că de acum vara este aproape.
31. Tot așa, când veți vedea întâmplându-se aceste lucruri, să știți că Împărăția lui Dumnezeu este aproape.
32. Adevărat vă spun că nu va trece neamul acesta până când se vor împlini toate aceste lucruri.
33. Cerul și pământul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece.
34. Luați seama la voi înșivă, ca nu cumva să vi se îngreuieze inimile cu îmbuibare de mâncare și băutură și cu îngrijorările vieții acesteia, și astfel ziua aceea să vină fără veste asupra voastră.
35. Căci ziua aceea va veni ca un laț peste toți cei ce locuiesc pe toată fața pământului.
36. Vegheați dar în tot timpul și rugați-vă , ca să aveți putere să scăpați de toate lucrurile acestea care se vor întâmpla și să stați în picioare înaintea Fiului omului.”
37. Ziua, Isus învăța pe norod în Templu, iar noaptea Se ducea de o petrecea în muntele care se cheamă Muntele Măslinilor.
38. Și tot norodul venea dis-de-dimineață la El în Templu, ca să-L asculte.
(Luca 21:20-38)

 

Plecarea noastră în veșnicie este sigură, doar că nu știm ziua și ceasul plecării. Odată plecați, dăm față cu Creatorul care ne-a făcut și ținut în viață. Domnul Isus ne avertizează ca aici să veghem asupra vieții noastre, ca să stăm în picioare în acea zi. Diavolul ne ispitește să nu ținem seama de ce spune Dumnezeu Tatăl, despre veghere și trăirea după Cuvântul Lui.

I.          Ca să putem sta în picioare trebuie să veghem.

Veghere = Acțiunea de a Veghea = Pază = Strajă = A fi atent.

A veghea = A sta treaz noaptea = A nu dormi când se desfășoară o acțiune = A sta la căpătâiul unui bolnav = A fi atent = A supraveghea.

1.    A veghea înseamnă a sta de pază și a descuraja posibilii infractori.

2.    A veghea înseamnă a da siguranță celor din raza mea de acțiune.

3.    A veghea înseamnă a te ocupa de acest consemn încredințat. V. 34

II.          Ca să putem sta în picioare trebuie să ne antrenăm după regula lui Dumnezeu scrisă în Cuvântul Său.

1 Corinteni 9:24-27 Nu știți că cei ce aleargă în locul de alergare toți aleargă, dar numai unul capătă premiul? Alergați dar în așa fel ca să căpătați premiul!
25. Toți cei ce se luptă la jocurile de obște se supun la tot felul de înfrânări. Și ei fac lucrul acesta ca să capete o cunună care se poate veșteji: noi să facem lucrul acesta pentru o cunună care nu se poate veșteji.
26. Eu, deci, alerg, dar nu ca și cum n-aș ști încotro alerg. Mă lupt cu pumnul, dar nu ca unul care lovește în vânt.
27. Ci mă port aspru cu trupul meu și-l țin în stăpânire, ca nu cumva, după ce am propovăduit altora, eu însumi să fiu lepădat.

1.    Să ne antrenăm picioarele Isaia 35:3 Întăriți mâinile slăbănogite și întăriți genunchii care se clatină!

2.    Întărirea picioarelor se vede în croirea cărărilor drepte.

Evrei 12:12-13 Întăriți-vă dar mâinile obosite și genunchii slăbănogiți;
13. croiți cărări drepte cu picioarele voastre, pentru ca cel ce șchiopătează să nu se abată din cale, ci mai degrabă să fie vindecat.


III.          Ca să putem sta în picioare trebuie să avem grijă la detaliile prezentate de regulamentul lui Dumnezeu, care este Cuvântul Său. V. 34.

1.    Aceste detalii ne ajută să veghem și să ne antrenăm, ca să stăm în picioare.

2.    Iov a crezut că poate sta în picioare înaintea Domnului și a căzut.

Iov 23:6-7 Și-ar întrebuința El toată puterea ca să lupte împotriva mea? Nu, ci m-ar asculta negreșit.
7. Doar un om fără prihană ar vorbi cu El, și aș fi iertat pentru totdeauna de Judecătorul meu.

Rezultatul a fost dezastruos. Iov 42:1-6 Iov a răspuns Domnului și a zis: 2. „Știu că Tu poți totul și că nimic nu poate sta împotriva gândurilor Tale.” – 3. „Cine este acela care are nebunia să-Mi întunece planurile?” – „Da, am vorbit, fără să le înțeleg, de minuni care sunt mai presus de mine și pe care nu le pricep.” – 4. „Ascultă-Mă și voi vorbi; te voi întreba și Mă vei învăța.” – 5. „Urechea mea auzise vorbindu-se de Tine, dar acum ochiul meu Te-a văzut. 6. De aceea mi-e scârbă de mine și mă pocăiesc în țărână și cenușă.”

3.    Dacă nu sunt atent la detaliile scrise, pot și eu să mă înșel. Matei 7: 15 – 24.

Să fim oameni cu judecată, ca să rămânem în picioare în ziua Fiului Omului.

Matei 7:15-24 Păziți-vă de proroci mincinoși. Ei vin la voi îmbrăcați în haine de oi, dar pe dinăuntru sunt niște lupi răpitori.
16. Îi veți cunoaște după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
17. Tot așa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade rele.
18. Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune.
19. Orice pom care nu face roade bune este tăiat și aruncat în foc.
20. Așa că după roadele lor îi veți cunoaște.
21. Nu oricine-Mi zice: ‘Doamne , Doamne!’ va intra în Împărăția cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu, care este în ceruri.
22. Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: ‘Doamne, Doamne! N-am prorocit noi în Numele Tău? N-am scos noi draci în Numele Tău? Și n-am făcut noi multe minuni în Numele Tău?’
23. Atunci , le voi spune curat: ‘Niciodată nu v-am cunoscut; depărtați-vă de la Mine, voi toți care lucrați fărădelege.’
24. De aceea, pe oricine aude aceste cuvinte ale Mele și le face, îl voi asemăna
cu un om cu judecată, care și-a zidit casa pe stâncă.

Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu