vineri, 2 iunie 2023

Dr. Viorel Iuga într-o radiografie făcută de Vasile Bel

 


Dumnezeu a ridicat la cinstea de a sluji ca președinte pe pastorul maramureșean Viorel Iuga, care s-a bucurat de două mandate în fruntea poporului Baptist. Președintele maramureșean s-a născut pe 18.02.1962, în localitatea Săliștea de Sus, jud. Maramureș, fiind al treilea din cei patru băieți ai familiei Mihai și Maria Iuga, a ajuns păstor la Biserica Creștină Baptistă „Speranța” Arad.

În anul 2015 la Congresul din 28 – 29 mai, care s-a ținut la Oradea, a fost ales ca președinte al Cultului Creștin Baptist din România și tot de la aceea biserică a fost absolvit de orice responsabilitate și așa fratele Viorel devine istorie sau EX. sau fostul președinte.

La prima alegere am fost în cumpănă, deoarece pastorul Viorel Iuga are o parte copilărească în fire, deși are ceva ani buni și nu mai este tânăr, dar nu avea alura de a fi sobru, prestanța de a fi un om de stat format după șabloanele impuse de înălțimea funcției. Îl vedeam pe fratele Viorel la o întâlnire cu un oficial din guvern care respectă normele de conduită și pe fratele Viorel cu o mână în buzunar, spunând o vorbă cu substrat ca să-și pună în dificultate interlocutorul, ba făcând o glumiță, mă rog, ceva de acest fel.

Congresul totuși i-a dat girul și așa devine al 14-lea președinte baptist din România și Congresul din 2019 l-a girat în continuare, deși fratele Viorel a rămas același. La  sfârșitul mandatului a fost același om simplu, fără un aer de superioritate, glumeț, atent să dea mâna cu fiecare coleg ce-l întâlnea.

Pentru mine fratele Viorel a fost un prieten. Nu eu am afirmat lucrul acesta, chiar dacă în raportul pe care l-am avut împreună puteam să spun că îmi este prieten, dar nu se face acest lucru. Dar mergând prin țară, întâlneam câte un frate care nu-l avea la inimă pe președintele Viorel Iuga și îmi reproșa apăsat: „prietenul tău”, la care spuneam că sunt fericit să aud asta și sunt încântat, dar ar trebui confirmat de președinte. Nu a fost un singur caz când am primit peste bot cu acest epitet.

Președintele Viorel Iuga a fost un bun păstor pentru turma de păstori din țară. Și-a vizitat colegii, cel puțin în dreptul meu. Când trecea prin satul meu, Rohia, intra puțin să mă vadă și se ruga cu familia, de altă dată trecea prin sat dar neavând timp suna să îmi spună că trece prin satul meu.

Președintele Viorel Iuga a fost un samaritean. Am sunat pe un coleg păstor care era în spital și mi-a spus că a fost președintele la el. Nu mi-a venit să cred. În adevăr președintele Viorel Iuga vizita frații bolnavi și îi păsa de fiecare.

Președintele Viorel Iuga era un bun administrator care chivernisea cu credincioșie resursele. Nu mi-a venit să cred când într-un an mi s-a stricat laptopul și trebuia să cumpăr altul, dar resursele erau puține. Un frate inimos  m-a anunțat că îmi sponsorizează o parte din bani pentru laptop, dar trebuia să dau o sumă eu. Peste câteva zile primesc telefon, era președintele Viorel Iuga și îmi spune cât mai trebuie să dai pentru laptop? Îi spun suma și îmi spune: nu mai trebuie să dai nimic pentru că dau eu toată suma. L-am întrebat de unde știți, dar nu mi-a spus și eram foarte emoționat.

Președintele Viorel Iuga, deși părea fragil sau vulnerabil, era un om curajos și bătăios. În mai multe cazuri și-a spus cuvântul public față de autorități, le-a spus răspicat care sunt limitele lor de la Dumnezeu și nu au ce se amesteca în viața Bisericii lui Hristos. A avut de luptat și nu s-a lăsat intimidat, deși unii din frați    i-au dezaprobat unele intervenții. A reușit să-l intrige și pe președintele României  sau  alți demnitari și presa care se temea să scrie despre baptiști, l-a luat înainte și a comentat acțiunile dumnealui.

La sfârșit de mandat am înțeles că omul Viorel Iuga este bun cu cine trebuie, copilăros acolo unde se impune, știe să se raporteze la fiecare om, are statură înaltă și la propriu și la figurat. A făcut greșeli ca orice om, dar fără să știrbească demnitatea slujirii pe care i-a dat-o Dumnezeu Sfântul.

Am cunoscut mai mulți președinți ai Cultului, începând de la fratele Mara Cornel (1975 – 1984), dar la slujirea prestată de pastorul Viorel Iuga nu s-a ridicat niciunul. I-a întrecut pe toți prin felul în care a înțeles că trebuie să fie un slujitor și nu un conducător de instituție ca oricare alta. A slujit în timpul mandatului său lui Dumnezeu și oamenilor, era total dependent de Dumnezeu.

Acum când această slujire a încetat, vă doresc frate Viorel ca Dumnezeul pe care l-ați slujit cu credincioșie să vă călăuzească în tot lucrul bun. Ați încheiat o slujire, un mandat, dar rămâneți un slujitor credincios în lucrarea Lui.

3 comentarii:

  1. Ați scris frumos despre fratele Viorel.
    Mă bucură impactul pe care îl are în viața credincioșilor și nu numai. Fratele Iuga e o voce a evanghelicilor români în societatea românească.

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnul sa-l binecuvânteze !

    RăspundețiȘtergere