luni, 19 iunie 2023

Prezentarea fratelui Teofil Mihoc, secretar general al baptiștilor din România

 


Prezint azi, 19 iunie 2023, un clip video cu candidatul Teofil Mihoc, pentru ca cei interesați să mai știe cum s-au prezentat frații care au candidat la slujire. Nu că nu ar fi cunoscut de frățietatea baptistă, dar să fie cunoscut și mai bine acest frate credincios în lucrarea de slujire în via Domnului.

Cine este secretarul general al Cultului Creștin Baptist din România?

Prezint o mică parte din biografia bogată a fratelui.

„Dumnezeu mi-a dat Harul să mă nasc într-o familie de oameni credincioși baptiști: Ioan și Elena, în Arad, la data de 11 septembrie 1974. Ambii părinți se trăgeau din familii credincioase. Mama provine din localitatea Călacea, jud. Bihor, stră-străbunicul ei fiind preot ortodox în localitate, iar străbunica ei fiind una dintre primele credincioase baptiste din sat. Tata provine din localitatea Mărăuș, jud. Arad, fiind nepot al pionierului credinței baptiste din localitate.

Am crescut în cadrul biserici creștine baptiste „Biruința”, Arad, cartierul Aradul-Nou. L-am primit pe Domnul Isus în viață, mărturisindu-L în botez, pe 7 mai 1989, botezul fiind oficiat de către păstorul Ștefan Mânzat. Am cântat în corul de copii, de tineri, iar mai târziu în corul mixt, corul bărbătesc și fanfara bisericii locale. Aici am fost încurajat să predic și am fost trimis în misiune pentru a predica

Evanghelia în bisericile misiune ale bisericii „Biruința” din Arad: la Frumușeni, Fântânele, Fiscut, Felnac, în județul Arad, și la Groșerea, în Gorj.

M-am căsătorit cu Camelia Elena Jorza în 9 august 1997, căsătorie oficiată tot în biserica baptistă „Biruința” din Arad. Dumnezeu a binecuvântat familia noastră cu doi copii: Daniela (botezată în 13 aprilie 2015) și Emanuel (va primi botezul în 28 mai 2023).

În iulie 1993 am absolvit liceul luând Diploma de Bacalaureat la Liceul Teologic Baptist „Alexa Popovici” din Arad, făcând parte din prima promoție a liceelor teologice baptiste din România. Am obținut apoi licența în Teologie Pastorală și Didactică, promoția 1997, la Institutul Teologic Baptist din București. Am continuat pregătirea teologică obținând Diploma de Master of Arts, în octombrie 1999, iar în 2005, Diploma de Master of Divinity, la Central Baptist Theological Seminary din Minneapolis, Minnseota, extensia Arad, iar mai apoi masterul în Teologie pastorală și Misiologie în cadrul Universității Emanuel din Oradea, în 2013.

În iarna anului 1995, am fost repartizat de Institutul Teologic Baptist din București să predic în Biserica Creștină Baptistă din Jibou, jud. Sălaj, unde am fost invitat să mă implic în slujirea pastorală. Așa se face că, în 4 martie 1996, am fost ales păstorul acestei biserici baptiste din Jibou. Un an și jumătate am călătorit făcând naveta de la București, iar pe 1 septembrie 1997 ne-am mutat efectiv în

Jibou. La data de 21 septembrie 1997, am fost ordinat păstor în această biserică.

La acea vreme, cercul pastoral al bisericii din Jibou cuprindea 6 biserici, astăzi sunt 18 biserici. În 1996, eram singurul păstor în zona Jibou, astăzi suntem 5 păstori, sprijiniți de 18 prezbiteri și de alți misionari și predicatori din Biserica din Jibou.”

Vizionare plăcută!



Un comentariu: