miercuri, 6 mai 2020

Am câștigat un premiu de la „Cartea e o viață”



Mulțumesc, Irina Enache și Irina Trancă! Munca să vă fie răspătită de Dumnezeul Cuvântului cel veșnic!
Ce iute trece viața! Și cum într-o secundă ai tot firul vieții în față! Era în anul 1967, terminam clasa a IV-a, iar învățătorul meu a considerat, după notele ce mi le-a dat, să-mi acorde premiul I. Am primit o carte mare și groasă; m-am bucurat de ea, o am și acuma, dar nu pricepeam mai nimic din ea. Era cartea lui Jules Verne 20.000 de leghe sub mări. Am primit o carte premiu pentru că am învățat.
Zilele astea am primit un premiu, dar nu pentru că am învățat, ci pentru că am răspuns la întrebarea ce cărți îmi plac. Când am luat cartea de la curier și m-am uitat prin ea, mi-a trecut tot firul vieții prin fața ochilor și am concluzionat: „Mai am de trecut un hop. Ce îmi va da Dumnezeu la sfârșitul vieții?  M-am bucurat de o carte primită ca premiu în copilărie, m-am bucurat de o carte primită ca premiu la bătrânețe, dar Dumnezu ce dar îmi va da când voi sta în fața glorioasă a slavei Sale? Este o întrebare importantă pentru noi toți. Dacă priemiul primit de la Dumnezeu va fi o cunună, bucuria va fi nespus de mare, însă dacă premiul va fi osândă veșnică, va fi înfricoșător. Doamne, ajută-ne să ne cercetăm!
Cartea primită se numește: „Unde este Dumnezeu când sufăr? de Philip Yancey. Este o carte care ne ajută să vedem suferința și ce ni se întâmplă prin ochii Tatălui nostru din cer, care știe ce ne trebuie și de ce trecem prin suferință. Dacă vom înțelege acestă stare, desigur, Dumnezeu ne va șterge cu mâna Lui lacrima ca expresie a suferinței.
Cine mi-a dat această carte și cine sunt acele persoane care au formulat întrebările?
Prezint mai jos câteva date despre emisiune și pe cele două realizatoare de suflet, care ne răsplătesc pentru că ne place cartea și ne motivează să citim, pentru că nouă ne este de folos. Strădania dumnealor este nobilă, acum într-o lume a cititului pe fugă, pe sărite și pe apucate de pe ici-colo.

 

Emisiunea CARTEA E O VIAȚĂ a început în octombrie 2011 ca inițiativă a Irinei Trancă, pe atunci voluntar la RADIO VOCEA EVANGHELIEI București. Primul sezon a avut 10 invitați care au prezentat câte o carte creștină preferată, împreună cu motivele pentru care și ascultătorii ar putea beneficia de pe urma acelei cărți. Între timp, s-a alăturat Irina Enache, primul invitat al emisiunii, care a devenit invitat permanent și apoi co-realizator. Timp de 18 sezoane, de-a lungul a 9 ani, cele doua realizatoare au continuat să prezinte o gamă largă de cărți de viață creștină, teologie, apologetică, biografii, mărturii din vremea comunismului, devoționale, etc. Dorința celor două a fost să aducă la cunoștința ascultătorilor postului de radio RVE Bucuresti și mai apoi Radio de Cuvânt cărți cu folos spiritual, care să îi ajute să Îl cunoască mai bine pe Dumnezeu, să Îi aprofundeze Cuvântul, să prezinte noi perspective asupra vieții de creștin, să îi inspire prin frumoasele mărturii ale înaintașilor pe calea credinței sau ai supraviețuitorilor comunismului: pe scurt, să aducă în atenție cărți valoroase.

Blogul CARTEA E O VIAȚĂ a fost creat pe 17 februarie 2014. Pe 22 februarie a fost publicat primul articol,
https://carteaeoviata.com/2014/02/22/pledoarie-pentru-creator-de-lee-strobel/.
Așadar, s-au împlinit deja 6 ani de când autoarele folosesc această platformă pentru a promova și pune la dispoziția ascultătorilor emisiunea CARTEA E O VIAȚĂ, în primul rând, dar și pentru a promova lectura și evenimentele care au legătură cu ea, în al doilea rând. Cu ocazia împlinirii celor 6 ani, a fost organizat și un concurs:
https://carteaeoviata.com/2020/02/22/6-ani-in-blogosfera-giveaway/


Câteva statistici: 1522 de articole, 116 abonați, 54.377 de vizualizări, 29.369 de vizitatori.
Câte ceva despre autoare, așa cum putem vedea și pe blogul CARTEA E O VIAȚĂ:
Irina Trancă este absolventă a Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine şi a unui Master în Teoria şi Practica Editării. A fost voluntar și a lucrat ca redactor la RVE Bucureşti din 2006 până în februarie 2020. Printre pasiunile sale, pe lângă cărţi, se mai numără lucrul manual (origami, felicitări etc.), plimbările în parc şi ieşirile în oraş pe la librării şi biblioteci. Printre autorii creştini preferaţi ai Irinei se numără Michael Card, Max Lucado, C.S. Lewis şi Philip Yancey. Este căsătorită și, din 2015, a devenit și mama unui băiat, Mihai, pe care dorește să îl crească cititor.

Irina Enache este absolventă a Facultăţii de Biotehnologii, lucrează într-o multinațională şi a fost voluntar la „Radio Vocea Evangheliei“ București din 2011 până în 2020. Prima colaborare cu RVE a fost reprezentată chiar de primul episod al emisiunii „Cartea e o viaţă“. Emisiunea și blogul sunt modalitățile de a folosi una dintre pasiunile sale, lectura, în folosul altor cititori interesaţi. Cititoare pasionată, este inspirată de autorii ei preferați, J.R.R. Tolkien și C.S. Lewis. De asemenea, este absolventă a unui curs de consiliere creștină, lucru care s-a reflectat și în genul de cărți prezentate pe blog și în cadrul emisiunilor, dar și pe celălalt blog al Irinei,
https://intunericulnuvabirui.wordpress.com/




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu