sâmbătă, 1 aprilie 2023

Păstorul Florin Iosub din Timișoara se prezintă

 


Mărturie, experiență de lucrare și viziune 



Cu peste 30 de ani în urmă Dumnezeu m-a provocat să stau pentru prima dată în spărtură în slujire, în Biserica Baptistă Maranata din Suceava (acolo am fost botezat de către fratele Daniel Boingeanu) - ca lider pentru un grup de studiu, părtășie și misiune. A urmat implicarea ca lider de tineret, în aceeași biserică, între 1993 și 1995, apoi plecarea la seminar, în 1995. Impactul grupului mic m-a urmărit toată viața, până în prezent, devenind o paradigmă a vieții mele și a familiei mele: peste tot pe unde ne-a călăuzit Dumnezeu am investit în oameni, am dezvoltat grupuri mici de ucenicie și am format slujitori.

Încă din cursul anului IV de studii am fost ales ca pastor al Bisericii Baptiste Maranata din Suceava (ianuarie 1999), apoi angajat (august 1999) și ordinat (octombrie 1999). Tot în acea perioadă am început să îmi extind slujirea alături de Nucleul Național BEE, Fundația Every Generation Ministry, Colegiul Biblic Natanael și alte proiecte. Am continuat studiile academice în 2008-2010 absolvind Masterul în Teologie la Universitatea din București, Facultatea de Teologie Baptistă, iar din 2020 am intrat în programul de doctorat (PhD) al Școlii Doctorale de Teologie și Studii Religioase din cadrul Universității din București, Facultatea de Teologie Baptistă, studii în curs de finalizare.

În anul 2001 ne-am mutat în Timișoara împreună cu toată familia și de atunci suntem legați de slujirea din zona de vest a Timișoarei (pusta Banatului) - la Cărpiniș, unde slujim și în prezent. Sunt căsătorit cu Liliana Marinela (fostă Vrăjitor) din anul 1998, iar Dumnezeu ne-a binecuvântat cu 3 copii, Naomi, Andreea și Timotei. Naomi este căsătorită cu Andreas Negrei, iar recent Dumnezeu ne-a binecuvântat și cu o nepoată.

Cu sprijinul bisericii din Cărpiniș am susținut și lucrarea altor biserici sau fundații religioase:

formarea lucrării de tineret la Betania Timișoara (2001-2006)

păstorirea bisericilor din Bobda, Beregsău, Jimbolia, Gottlob, etc.

rezolvarea situațiilor de criză de la Jimbolia, Gottlob (2007-2010)

păstorirea Bisericii Baptiste Române nr 1 din Viena din 2010 până în 2015, când am ordinat și am susținut un nou păstor pe care l-am integrat în slujire din sânul bisericii (anterior anului 2010 biserica suferise 2 rupturi/situații de criză în 2007 și 2009).

- conducerea departamentului de parteneriate cu bisericile și dezvoltare de slujitori în cadrul Fundației Missio Link International, alături de pastorul Eugen Groza, apoi de pastorul Emil Toader – din 2002 până în prezent – organizarea de tabere creștine, organizarea de instruiri intensive pentru slujitori, susținere materială a grupurilor de studiu BEE, organizarea de evenimente evanghelistice, organizarea de conferințe regionale sau naționale.

- voluntariate: capelan baptist voluntar în cadrul Spitalului Județean Clinic de Urgență Pius Brânzeu din Timișoara; colaborator la RVE Timișoara la matinal; membru în Bordul de organizare al Seriei Autentic; etc.

Începând cu anul 2011 m-am implicat în conducerea CBCB Timișoara, ca membru, apoi din 2015 până în 2023 ca secretar al comunitatii și reprezentant în CU al UBR.

Pe parcursul implicării în Comunitate și Uniune am slujit în următoarele poziții:

1. Secretar de zi al Consiliului Uniunii (la 13 ședințe din 17 în total).

2. Secretar de zi al Conferințelor Naționale de la Caransebes (2018), Oradea (2019) și Sibiu (2020).

3. Membru in comisia pentru modificarea statutului în perioada 2016-1017.

4. Secretar de zi la Congresul UBR pentru modificarea statutului organizat la Timișoara în 2017.

5. Secretar de zi la Congresul electiv al UBR organizat la Cluj în 2019.

6. Secretar de zi al comisiei de la Cluj pe cazul Bistrita.

7. Secretar de zi la Comisiile Naționale de Propuneri din 2019 și 2023.

8. Coordonator al misiunii și transporturilor umanitare în Ucraina (împreună cu Moise Vrajitor (Timiș), Ion Damian (Arad), Ionuț Dumitru (Hunedoara) și Fundația Missio Link Internațional am organizat peste 32 de transporturi umanitare în Ucraina de la începutul războiului, fiind implicat direct de 13 ori în Cernăuți, Ismail, Ozerne, Odessa, Lymanka, etc. Alături de asta, prin Fundația Missio Link Internațional susținem proiecte cu refugiații ucrainieni în Alba Iulia, Tulcea, Ozerne și alte locuri.).

Scurtă prezentare a viziunii pentru 2023-2027

Pentru perioada 2023-2027 îmi doresc să mă implic mai mult în următoarele domenii, ca o extensie a celor în care deja sunt implicat – evident, cu ajutorul Domnului și în echipă cu cei pe care Dumnezeu îi va pune deoparte în noua conducere a UBR.

Investiția în slujitori:

în toți anii de când slujesc am fost implicat în ucenicizare și grupe mici de formare de slujitori – asta fac și în prezent și îmi doresc să extind acest domeniu la nivelul întregii Uniuni Baptiste.

program de dezvoltare pastorală continuă - organizarea de conferințe zonale sau chiar naționale cu slujitorii – deja facem asta alături de cei de la Fundația Missio Link Internațional și partenerii din Europa de Vest și SUA, dar se poate extinde la nivelul UBR.

dezvoltarea unei rețele de consiliere și mentorare la nivelul slujitori baptiști din România – coagularea unui grup de pastori cu experiență în consiliere și mentorare pentru a forma un grup de lucru la nivelul UBR.

- formarea unui grup de lucru pentru a pune la punct un statut al slujitorilor din Uniunea Baptistă din România – este nevoie de dezvoltarea unei proceduri unitare la nivelul UBR în ce privește intrarea în slujire a slujitorilor noi, formarea continuă a slujitorilor și soluționarea situațiilor de criză din viața slujitorilor.

continuarea implicării, respectiv extinderea implicării în soluționarea pe termen lung a problemei legate de susținerea materială a slujitorilor din zonele defavorizate sau din bisericile mici care nu au suficiente resurse pentru slujire.

Investiția în relația cu bisericile

dezvoltarea unei mentalități inside-out în slujirea bisericilor – ajutarea bisericilor să descopere moduri mai eficiente de a ieși în afara zidurilor.

încurajarea viziunii bisericilor de a se implica mai mult în slujirea pastorală și formarea unei noii generații de tineri care să fie pregătiți și echipați pentru slujire.

extinderea implicării în dezvoltarea parteneriatelor între biserici pe modelul pe care îl avem la Missio Link International – model pe care îl au multe alte fundații/asociații religioase care deja activează în acest domeniu.

- crearea unui grup de lucru la nivelul UBR pentru interpretarea unitară a Statutului în raport cu problemele bisericilor și, totodată, apărarea intereselor bisericilor față de terți. Sunt biserici implicate în litigii cu privire la proprietățile pe care le dețin, altele au o situație neclară cadastral sau sunt în situația în care chiar și-au pierdut proprietățile pentru că termenul de soluționare al problemelor s-a prescris – este nevoie de implicarea UBR mai îndeaproape pentru a pune la punct chestiunile de proprietate ale bisericilor.

- reglementarea juridică a situației bisericilor mici (în colaborare cu comunitățile teritoriale), mai ales pe problema autorizării și a înnoirii autorizațiilor de funcționare.

Relația cu celelalte instituții din UBR

susținerea intereselor tuturor bisericilor și slujitorilor acestora în raport cu instituțiile din UBR sau din afara UBR. Îmi doresc o reprezentare mai activă a UBR în relația cu instituțiile statului, având în vedere presiunea pe care statul o manifestă în mod continuu asupra valorilor și principiilor de bază ale Scripturii.

continuarea și extinderea nivelului de implicare în comisiile sau departamentele UBR pentru susținerea slujirii în bisericile din România sau din diaspora.

soluționarea chestiunilor de natură legală / statutară pentru a sprijini relația dintre UBR și bisericile baptiste din diaspora – crearea unui cadru comun de raportare mai ales față de înființarea bisericilor în diaspora, ordinarea slujitorilor și oficierea actelor de cult.

Nici unul din lucrurile de mai sus nu stau în puterea unui singur om, poate nici măcar a unui grup de oameni, dar sunt convins că Dumnezeu poate mișca inimi, poate pune împreună resurse și poate aduce izbândă pentru ca Numele Lui să fie slăvit iar lucrarea din UBR să fie revigorată. Mă pun la dispoziția Domnului și a fraților cu chemarea mea de a fi păstor, ucenicizator, mentor, inițiator de proiecte, etc. și îmi doresc ca Hristos să fie văzut în toate aceste planuri, iar oamenii să îl slăvească pe Domnul pentru tot ce face în noi și prin noi.

Soli Deo Gloria!

3 comentarii: