joi, 6 aprilie 2023

Păstorul Mircea Ursu de la Biserica Creștină Baptistă “Sfânta Treime” Lupeni, se prezintă

 


 M-am născut la data de 05.05.1974, într-o casă de credincioși baptiști, din localitatea Răchitova, județul Hunedoara. Reprezint cea de-a patra generație de credincioși baptiști din familia nostră, străbunicul meu fiind printre primii credincioși din sat. Copilăria, școala primară și gimnazială am petrecut-o în localitate, iar liceul în orașul Hațeg. În biserica din sat, am activat la grupele de copii și apoi de tineret. La 17 ani, Domnul m-a cercetat. Mi-am predat viața în mâna Domnului pe 06.01.1991, iar la data de 22.09.1991 L-am mărturisit pe Domnul în apa botezului. După botez, frații din conducerea bisericii m-au îndemnat să mă implic în slujire: îndemnuri la timpul de rugăciune, studiu biblic, predicare. A fost perioada în care, Dumnezeu mi-a schimbat direcția în viață. În urma înscrierii la cursurile biblice modulare ținute la BCB “Betania” Sibiu, am simțit că trebuie să mă pregătesc pentru a mă înscrie la ITB București, renunțând la idea de a urma Facultatea de Drept.

   După absolvirea liceului, în vara anului 1992, m-am înscris la examenul de admitere la Institutul Teologic Baptist București, însă am fost respins pentru că aveam doar un an de la botez. Anul următor am fost admis la ITB București, pe care l-am absolvit în vara anului 1997, iar cu ajutorul Domnului am devenit șef de promoție al generației 1993-1997.

In dreapta e cladirea bisericii, iar în stanga cladirea orfelinatului

    

Din Septembrie 1997 am început slujirea la BCB “Sfânta Treime” Lupeni si Uricani, Valea Jiului. Fiind într-o zonă cu multe probleme sociale, biserica din Lupeni a ințeles că trebuie să se implice și pe plan social. În anul 1999 s-a înființat Asociatia Umanitară “Casa de Copii” Lupeni, în cadrul căreia s-au derulat 4 proiecte umanitare:

-        Casa de tip rezidential, unde peste 100 de copii au fost îngrijiți

-        Foster Care – copii între 0-3 ani sunt îngrijiți de către familiile credincioșilor

-        Familii în nevoie – peste 20 de familii sunt ajutate

-        Cantina socială – între 40-60 de persoane au fost hrănite cu o masă caldă, la amiază, de Luni până Vineri

   În urma acestor slujiri, unii dintre copii cât și dintre adulții din proiectele sociale, L-au primit pe Domnul în viața lor.

   Biserica din Lupeni are o colaborare fructuoasă și cu Asociația Down Valea Jiului, al cărei președinte de onoare am fost numit din 2007.

    Pe lângă implicarea spirituală și socială, am continuat și pregatirea academică, urmând programul de Master în Teologie al Seminarului Baptist Central din Minneapolis (extensia Arad), precum și programul de Master în Sociologie, Politici sociale și protecție socială al Universității Petroșani.

   Încă de la înființarea comunității de Hunedoara, acum 20 de ani, Dumnezeu m-a învrednicit să-i slujesc pe frați, mai întâi 8 ani ca Vice-Președinte, apoi alți 8 ani ca Președinte, iar din 2019 slujesc în poziția de Secretar. De 15 ani, prin harul lui Dumnezeu, reprezint Comunitatea de Hunedoara în cadrul Consiliului Uniunii, iar din 2019 sunt membru în Comisia Pastorală. În perioada 2011-2019 am fost membru în Bordul ITB Bucuresti.

   Sunt căsătorit cu Cristina de 24 de ani și Dumnezeu ne-a binecuvantat cu 2 fete: Emanuela (22 ani, studenta anul III la UMF Cluj-Napoca) și Ștefania (14 ani, elevă în clasa a VIII-a).

 

   Am hotărât să răspund acestei provocări, de a candida pentru slujirea de Vicepreședinte cu Pastorala în cadrul Comitetului Executiv al UBR, din dorința de a mă implica și mai mult în viața frățietății baptiste. Am disponibilitatea, timpul, energia, capacitatea și dorința necesară împlinirii acestei slujiri și doresc să slujesc prin darurile pe care Dumnezeu le-a investit în mine.

   Slujirea în cei patru ani se va concentra, cel putin, pe doua direcții, alături de frații din conducerea cultului

1.    RUGĂCIUNE

-        În viața pastorală, rugăciunea ocupă un rol determinant. De mic am fost învățat si obișnuit cu rugăciunea în familie și în biserică. Impactul rugăciunii mi-a definit slujirea și viața. În urma rugăciunii, de la 17 ani, direcția mi-a fost indreptată spre Institutul Teologic Baptist din Bucuresti și nu spre Facultatea de Drept, asa cum era  inițial. În iarna anului 1997, Dumnezeu, în urma rugăciunilor colegilor de la ITB București și a fraților din țară și străinătate, m-a salvat și vindecat, deși șansele de supraviețuire, după o intervenție chirurgicală dificilă, erau minime. În cei 24 de ani de slujire socială a Biserici Baptiste din Lupeni, am văzut cum Dumnezeu, în urma rugăciunii, ne-a susținut și rezolvat problemele financiare, atunci când nu mai găseam rezolvare.

-        Prin rugăciune vom putea realiza mandatul Congresului: “Propovăduiți Evanghelia la orice făptură”. Predicarea fără rugăciune e searbădă și fără folos.

-        Din poziția de Vicepreședinte cu Pastorala doresc să încurajez și să dezvoltăm, împreună cu frații din conducerea Cultului Baptist un program de rugăciune, astfel încat la un anumit timp, toată suflarea baptistă să se roage împreună.

-        Rugaciunea personală e benefică, însă rugăciunea împreună cu alții “mută munțíi”

-        Rugăciunea ne va uni pe toți, deorece tineri și vârstnici avem nevoie de rugăciune. Deși vom fi în locuri diferite, la acel timp, vom fi împreună în rugăciune.

-        Baptiștii au fost recunoscuți ca oameni ai rugăciunii, iar rudeniile, vecinii, colegii de muncă trebuie să cunoască și să simtă că baptiștii se roagă împreună.

 

2.    RELAȚII

-        Un păstor trebuie să aibă și să cultive între membrii bisericii relații frățesti deosebite

-        În cei 20 de ani de slujire în fruntea Comunității Baptiste de Hunedoara, împreuna cu frații păstori, am reușit să creionăm un context de relații benefice între păstori și slujitorii bisericilor, prin diferitele programe și slujiri oferite

-        În cei 15 ani, de când reprezint CBCB Hunedoara în Consiliul Uniunii, am înțeles cât de importante sunt relațiile între slujitori, la toate nivelurile de conducere.

-        Din slujirea de Vicepreședinte cu Pastorala îmi doresc să încurajez și să promovez un climat de relații de frățietate între toții slujitorii bisericilor Uniunii Baptiste, în modul acesta dezideratul Congresului: “Propovăduiți Evanghelia la orice făptură” va fi realizat cu succes. Dacă relația mea cu colegul slujtor nu este una armonioasă, Evanghelia predicată cade la pământ.

-        Împreuna cu cei 14 vicepreședinti din comunitățile baptiste și cu cei din Comisia Pastorală doresc să creăm un program și folosindu-ne de tehnologia vremii să putem ajunge la toți păstorii din țară pentru a-i încuraja, îndemna și apreacia pentru slujirea pe care o fac pe ogorul Evangheliei, rugându-ne pentru și împreună cu ei.

-        Doresc implementarea unor slujiri care să genereze pentru generația tânără un cadrul benefic pentru relații de părtășie, astfel încât să fie încurajați să intre în diferite tipuri de slujiri, potrivit cu darul lor duhovnicesc, precum și organizaea unei Conferințe Naționale a tinerilor baptiști în colaborare cu departamentul de educație și misiune al UBR.

   Dacă considerați că aceste obiective sunt necesare vieții credincioșilor baptiști, vă rog să mă sprijiniți prin rugăciunea și susținerea dumneavoastră!

 

                                                                                       Vă mulțumesc!

                                                                           Doamne, ajută! Doamne, dă izbândă!

Un comentariu:

  1. Amin , Dumnezeu să vă călăuzească în lucrare ,atât pe plan spiritual dar și social . Nu mă îndoiesc că , cu credință , dedicare și cu ajutorul Domnului veți avea izbândă în lucrare .Ne bucurăm și ne vom bucura întotdeauna când vedem oameni ca d-voastră , dispuși să slujească semenilor , împlinind voia lui Dumnezeu , care răsplătește ascultarea și rodirea după voia Lui . Fiți binecuvântat frate Mircea .

    RăspundețiȘtergere