vineri, 21 septembrie 2018

Primul document baptist, pe care poți pune mâna, are 118 ani



Cine putea găsi un așa document? Un document baptist , scris în românește, dar trebuie să gândești ce scrie. Crezi că putea fi altul, decât Daniel  Stoica, un cercetător care găsește comori spirituale, de care am scris AICI. L-a găsit în ziua de  20 septembrie 2018 și unde zici că l-a găsit? În leagănul baptismului, într-o bibliotecă cu mari comori baptiste, este răspunsul. Problema este că acea comoară este pecetluită până la o vreme, an, zi și ceas. Dumnezeu ne dă posibilitatea să descoperim comori la vremea hotărâtă de El și este  un lucru minunat.
Daniel însă l-a văzut, l-a luat în mână, l-a fotografiat și mi l-a trimis mie, ca la un prieten și eu vi-l trimit ca la adevărați prieteni și iubitori de istorie baptistă.
Problema este că noi nu-l putem analiza cu mâna noastră, să-l vedem cu ochii noștri, doar virtual ne putem bucura de el și așa este bine, zic eu.
Și care e documentul, ce ne tot ții așa? „Adevărul”, da baptiștii, promovează adevărul Scripturii, așa cum este scris. Daniel a găsit cel mai vechi document baptist român și se numește „Adevărul”. Este vorba de o singură foaie din revista „Adevărul”, despre care am scris AICI, ea este din primul număr al revistei ”Adevărul”, pagina 5 și 6.
Are valoare, că este un document material, noi am vorbit despre ceva ce am găsit scris și din poză acum putem pune mâna pe el și să credem precum Toma odinioară.
Are valoare pentru că atestă activitatea noastră culturală. Baptiștii au început să apară de prin 1866 în Ardeal și în 1900 să le apară prima revistă.
Are și o valoare sentimentală, pentru că este lucrul fratelui meu, înaintașului meu, care a făcut ceva concret pentru a răspândi Evanghelia Domnului nostru Isus Cristos.
Întrebarea retorică: ce fac eu pentru răspândirea Evangheliei? Nu vom putea scoate o revistă, nici nu se mai citesc reviste acum. Atunci? Să fim noi toți o revistă, în care să citească oamenii și să găsească în filele ei, numai lucruri bune pentru slava Domnului.
Mulțumim Domnului pentru document, fratelui ce l-a păstrat, lui Daniel și  dumneavoastră, cei care citiți.
Mai jos, vezi documentul pe ambele fețe.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu