duminică, 2 mai 2021

Săptămâna Mare a trecut și prima zi de Paște, dar cu ce am rămas?

 



Domnul Isus a suferit mult dispreț, batjocură, ocară, bătăi cumplite pentru noi toți, ca să ne dea mântuirea sufletului și iertarea de păcate. „Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi”. (Isaia 53:5)

La instituirea Cinei Domnului sau Cina de Taină, Domnul Isus spune: „„Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu care se frânge pentru voi; să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea.” Cât de mult l-am pomenit pe Domnul Isus în discuțiile noastre zilnice? Câte pagini din Sfânta Evanghelie am citit? Ca să ne aducem aminte de El, de Dumnezeu care l-a trimis, de lucrurile frumoase și pline de dragoste pe care le-a făcut pentru noi.

Dacă poate am fost la biserică și am venit acasă, ne-am văzut de ale noastre, să știți că nu este deajuns. Prea puțină importanță i-am dat sau dacă nu, de loc. Domnul Isus este blândul Păstor care ne ia pe brațe când ne este greu, El plânge pentru noi cum a plâns pentru cetatea Ierusalimului care nu a priceput ceasul cercetării. Cuvântul trebuia să ne cerceteze, să ne cercetăm și noi ca să nu fim osândiți odată cu oamenii răi și batjocoritori, care nu se tem de Dumnezeu.

Trebuia să ne fi aplecat mult mai mult asupra persoanei Domnului Isus, pentru că El mijlocește la Dumnezeu pentru noi și când Dumnezeu vrea să ne taie, adică când ți-ai văzut moartea cu ochii, acolo nu a fost norocul, ci era  Domnul Isus care a spus Tatălui: „mai lasă-l” și te-a lăsat. Era intervenția Mântuitorului care în aceste zile trebuia să fie pentru noi creștinii ținta cercetării noastre profunde.

Biblia este scrisoarea de dragoste a lui Dumnezeu pentru noi, ai citit în aceste zile să vezi cât de mult te iubește? Această dragoste dacă este neglijată sau ignorată, pentru că nu avem timp, nici Dumnezeu nu va avea timp să ne asculte în ziua judecății și în loc să te bucuri o veșnicie în Împărăția Cerurilor, vei plânge amarnic în focul cel veșnic.

Iată ce cere Dumnezeu de la noi:

15. Iată, îţi pun azi înainte viaţa şi binele, moartea şi răul.
16. Căci îţi poruncesc azi să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău, să umbli pe căile Lui şi să păzeşti poruncile Lui, legile Lui şi rânduielile Lui, ca să trăieşti şi să te înmulţeşti şi ca Domnul Dumnezeul tău să te binecuvânteze în ţara pe care o vei lua în stăpânire.
17. Dar dacă inima ta se va abate, dacă nu vei asculta şi te vei lăsa amăgit să te închini înaintea altor dumnezei şi să le slujeşti,
18. vă spun astăzi că veţi pieri şi nu veţi avea zile multe în ţara pe care o veţi lua în stăpânire, după ce veţi trece Iordanul.
19. Iau azi cerul şi pământul martori împotriva voastră că ţi-am pus înainte viaţa şi moartea, binecuvântarea şi blestemul. Alege viaţa, ca să trăieşti, tu şi sămânţa ta,
20. iubind pe Domnul Dumnezeul tău, ascultând de glasul Lui şi lipindu-te de El, căci de aceasta atârnă viaţa ta şi lungimea zilelor tale şi numai aşa vei putea locui în ţara pe care a jurat Domnul că o va da părinţilor tăi, lui Avraam, Isaac şi Iacov.”

(Deuteronomul 30:15-20, VDCC)

 

Vă rog să ascultați această înălțătoare cântare care ne vorbește tuturor: Isuse veșnic călător, cântată de LIDIA SOMEȘAN




2 comentarii:

  1. Sunt fericită că, prin interpretarea acestei cântări, am contribuit si eu la întregirea mesajului Dumneavoastră. Vă mulțumesc pentru alegere. Lidia Somesan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulțumesc și eu pentru repertoriul înălțător în cinstea Domnului. De multe ori vă ascult cu mare plăcere cântând Cântările Domnului cu o înaltă măiestrie. Dumnezeu să vă dea multă putere de a-L lăuda cu vocea dumneavostră plăcută și încântătoare.

      Ștergere