miercuri, 3 mai 2023

Prezentare pastor Iuga Romică candidat pentru slujirea de Secretar General

 


Iubiți frați, la Comisia Națională de propuneri am ales să accept propunerea de a candida pentru slujirea de Secretat General al UBR. Mulțumesc celor care m-au propus și mulțumesc și comunităților teritoriale care m-au votat.  Pentru informarea fraților care votează în Congres vă prezint o parte din CV-ul meu și Viziunea mea pentru lucrarea din UBR.

Dragi colegi, mulțumesc celor care m-au încurajat să candidez pentru slujirea de secretar general al Uniunii Baptiste din România. Chiar daca prezentarea mea va apărea în mapa Congresului, consider ca este important ca frații sa știe care este viziunea mea. Așa ca eu o fac publica pentru ca cei care doresc sa îmi adreseze anumite întrebări să o poată face. Pentru întrebări vă ofer adresa de email romicaiuga@gmail.com sau WApp 0723519662. Cei care doriți sa mă sprijiniți în continuare, va rog să distribuiți acest mesaj cu prezentarea mea la cat mai mulți frați pentru ca oamenii sa îmi cunoască viziunea. Mulțumesc.

 

CV-ul meu

Profil.

Nume Iuga Romică

Starea civilă: Căsătorit cu Doroteea Iuga

Copii David și Octavia

 

Experiență de slujire

 

1993 – Prezent           Pastor la Biserica Creştină Baptistă „Speranţa” Arad.

Realizări: Prin harul Domnului slujesc de 30 de ani în aceeași biserică. Am lucrat în echipă și nu am avut niciodată probleme cu colegii pastori. Pace stabilitate în biserică. Plantări de noi biserici. În ultimii ani ne-am implicat într-un proces intențional de revitalizare a bisericii, proiect care a început să aducă rod pentru Slava Domnului.

 

1998 - 2009                Redactor şef al revistei „Farul Creştin”

 

2007 - 2015                Preşedinte al Comunităţii Bisericilor Creştine Baptiste Arad.

Realizări. Cu ajutorul lui Dumnezeu și a fraților colegi din Comunitatea de  Arad am cumpărat terenul și am renovat clădirea în care funcționează și azi sediul Comunității Baptiste Arad. Am organizat comunitatea pe cercuri de lucrare și am promovat relația bună între păstori prin întâlniri, conferințe și părtășie.

 

2015 –                        Prezent  Profesor asociat la ITB din București. Predau cursurile de Misiologie și Plantare de noi biserici.

 

2015 – Prezent           Președintele Bordului ITB din București.

 

2018 – Prezent           Inițiatorul rețelei Multiplicare, o rețea de susținere a  revitalizării în  a bisericile care își doresc revitalizare și totodată sprijinirea proiectelor de plantare de biserici. Din această rețea fac parte în prezent aproximativ 70 de biserici baptiste care se încurajază reciproc, învață unele de la celelalte și își împărtășesc resursele în vederea revitalizării și plantării de noi biserici.

1998 – Prezent. Membru fondator și Președinte al Fundației Căminul Speranței. Realizări: Înființarea a 3 case de tip familial pentru copii abandonați. Înființarea unui Centru Rezidențial pentru 30 de adulți cu dizabilități.

 

Educație și formare

1982-1986 Liceul Industrial de Transporturi Cluj-Napoca

1989-1993 Institutul Teologic Baptist Bucureşti

1995-1999 Master of Arts with TCM International

2003 - 2009 Doctorat al Universităţii Bucureşti, secţia Teologie Baptistă.

Teza de doctorat: „Dinamica misiunii în Bisericile Creştine Baptiste din România contemporană”

 

Viziunea mea pentru UBR.

 

Viziunea mea este să unim Bisericile Baptiste din România în jurul unui proiect misionar, proiect care pe de o parte să oprească declinul actual al Mișcării Baptiste din România dar pe de altă parte să ducă la creștera calitativă și numerică a Bisericilor Baptiste din România

Declinul este evident și se concretizează prin, scăderea numărului credincioșilor baptiști,  prin migrarea unor membrii, în special al tinerilor, spre alte biserici și prin închiderea unor biserici baptiste.

Constatare: Asistăm la o scădere a încrederii propriilor noștri membrii în instituțiile cultice și îngrijorător este faptul că tot mai mulți slujitori se întreabă care este rolul Comunităților teritoriale și al UBR.. Instituțiile Cultului trebuie să aibă un rol mult mai activ, de slujire, nu doar reprezentativ. Acesta este motivul pentru care eu candidez pentru o slujire nu pentru o funcție.

 

Viziunea mea este să generăm o mișcare în Cultul Baptist, prin care bisericile să fie ajutate să se revitalizeze, să crească, să se multiplice și să planteaze noi biserici.

Cooperarea este mult mai bună decât competiția.

Dacă suntem onești trebuie să recunoaștem că în ultimii 30 de ani de multe ori a fost mai multă competiție între bisericile baptiste, decât cooperare.

 

De ce cred cu tărie în această viziune?

Ø  Sunt sigur că este pe placul  Domnului Isus deoarece El vrea ca Biserica Lui să crească.

Mtei 28.  19. Duceti-va si faceti ucenici din toate neamurile, botezandu-i in Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. 20. Si invatati-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit. Si iata ca Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul veacului." Amin.

Ø  Răspunde unei nevoi majore

Potrivit statisticilor,  din anul 2002  până în anul 2022 Cultul Baptist a scăzut cu 26 780 de membrii. În ultimii 10 ani s-a înregistrat o scădere de 15.000 de membrii, ceea ce demonstrează că declinul se accelerează. Nevoia de a face ceva pentru a opri scăderea și a schimba direcția spre creștere este foarte mare

Cum cred eu că se poate realiza acest lucru?

De prea mulți  ani tot auzim că ar trebui să facem ceva Este vremea să se întâmple cava concret.

Un bun exemplu de a face ceva concret este să folosim tiparul lui Neemia

Ø  Acceptăm realitatea chiar dacă este dură.

Neemia 1.2. Neemia nu a negat realitatea nici nu a scuzat-o ci a acceptat-o  Sunt încă destui membrii și slujitori baptiști care trăiesc într-un fel de negare, găsind tot felul de scuze la ceea ce se întâmplă. Dumnezeu  nu ne-a chemat să inventăm scuze ci să gasim soluții

Ø  Bocim păcatul  împreună

Neemia 1.4. Cand am auzit aceste lucruri, am sezut jos, am plans si m-am jelit multe zile. Am postit si m-am rugat inaintea Dumnezeului cerurilor

Lucrarea aceasta nu se poate face fără smerire plâns, post și rugăciune. Acesta este punctul de plecare care poate atrage binecuvântarea lui Dumnezeu peste noi.

 

Ø  Concepem un plan și acționăm în baza lui

Poate o să considerați că ceea ce spun este lipsit de spiritualitate dar, nu-i suficient doar să  constați că sunt probleme, să plângi, să te rogi și să postești. Trebuie să îndrăznești să faci ceva asemena lui Neemia,  să faci ceva prin implicare concretă.. Ca să faci ceva concret ai nevoie de un plan

Viziunea mea este că UBR nu trebuie să impună nimic bisericilor ci trebuie să fie un factor motivator în a încuraja bisericile și slujitorii acestora să caute împreună soluții pentru revitalizarea bisericilor existente și plantarea de noi biserici. UBR poate să ofere anumite resurse pentru ca lucrul acesta să se întâmple. În felul acesta nu va mai fi percepută doar ca o Instituție cu rol de reprezentare ci ca un factor motivator în dezvoltarea și creșterea mișcării baptiste din România

Sunt conștient că demersul acesta este unul foarte greu, dar cred din toată inima că este posibil și că încă nu este prea târziu.

Vă invit să credem că împreună cu Domnul și împreună unii cu ceilalți putem face lucruri mari pentru Împărăție.

 

Păstor Romică Iuga

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu